Kramp is het plotseling samentrekken van vezels en spieren. Meestal ontstaat kramp tijdens of na inspanning van het lichaam. Bij kramp wordt het rusten en samentrekken van spiervezels te snel afgewisseld en blijft een spier lang aangespannen. Dit brengt een vervelende pijn met zich mee. Meestal komt kramp voor in voeten en benen.
Hoe behandel je kramp?
Kramp is in de meeste gevallen gelukkig niet ernstig en gaat vanzelf over, mits u goed weet wat te doen. Het is belangrijk om te zorgen dat de spiervezels weer teruggaan in hun normale patroon van rust en aanspannen. Hiervoor kunt u het beste de verkrampte spier proberen op te rekken, hierdoor wordt de spier langer.
Let er goed op dat u veert tijdens het rekken en géén ruk geeft aan de verkrampte spier. Dit kan een spierscheur tot gevolg hebben. Een massage kan ook helpen om de kramp weg te laten gaan, het masseren van de spieren zorgt namelijk voor een betere doorbloeding.
Wat heb je nodig om kramp te behandelen?
Het is goed om de spieren te koelen, de kramp verdwijnt dan bijna vanzelf. Hiervoor kan bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van coldspray of sportgel.
Voor sommige producten kan de levering iets vertraagd zijn (zoals AED's en brandblussers), dit zal dan ook op de productpagina aangegeven zijn. Mocht u hier vragen over hebben, kunt u altijd contact opnemen met klantenservice@ehbo-koffer.be
Bedrijven kunnen eenvoudig per factuur bij ons bestellen. Wanneer u de bedrijfsnaam invult, krijgt u automatisch de optie om per factuur te betalen. Wij verzenden de bestelling direct, u betaalt de factuur achteraf (binnen 30 dagen). U zal de factuur automatisch per email ontvangen nadat uw volledige bestelling verzonden is. U kunt dan ook de factuur downloaden vanuit uw mijn account omgeving.
Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Let op: Alle artikelen met een houdbaarheidsdatum (steriele verbandmiddelen, medicatie etc.) moeten binnen 8 dagen na ontvangst retour gestuurd worden, anders kunnen wij dit niet meer accepteren.Wij vragen u om voor het retourneren altijd eerst contact met ons op te nemen via klantenservice@ehbo-koffer.be. Wij sturen u de retourinstructies door per mail, de retourkosten worden uiteraard vergoed indien de fout aan onze kant ligt.
Alleen als het pakket nog niet verzonden is dan kunnen wij uw adres nog aanpassen. Om ervoor te zorgen dat we het adres tijdig aanpassen, kunt u ons het beste bellen via 033-3030860 (op werkdagen tussen 08:30 – 17:00 uur bereikbaar).