Hoe behandel je een neusverkoudheid en is deze infectie te voorkomen? In verreweg de meeste gevallen ontstaat een neusverkoudheid door een virale infectie (virus). Door een dergelijke ontsteking zwellen de slijmvliezen op en worden er doorgaans vocht en slijm geproduceerd, met klachten als veelvuldig niezen en een verstopte neus tot gevolg. Pijn in de oren en in het hoofd kunnen ontstaan door het vastzittende slijm en in sommige gevallen heeft de geïnfecteerde last van symptomen als hoesten en koorts.
Hoe behandel je neusverkoudheid?
Een neusverkoudheid kan zeer hinderlijk zijn, maar deze gaat vanzelf weer over. In de meeste gevallen nemen de klachten binnen ongeveer een week af of is de verkoudheid zelfs over. Omdat er sprake is van een virus, kan uw huisarts geen middelen ter bestrijding voorschrijven. Er zijn wel manieren om de klachten te verzachten, zoals het via de neus inhaleren van warme stoom.
Preventie bij neusverkoudheid
Het is vrijwel onmogelijk om besmetting met het rhinovirus dat neusverkoudheid veroorzaakt te voorkomen. Het virus verspreidt zich onder meer via de lucht, maar ook kan het virus worden verspreid door het aanraken van handen en gebruiksvoorwerpen, zoals toetsenborden, deurkrukken en afstandsbedieningen. Door er een goede hygiëne op na te houden, kunt u de kans op verdere verspreiding wel iets verkleinen.
Met welke producten zijn de klachten te verlichten?
Om de symptomen te bestrijden, kunt u verschillende middelen gebruiken. Bij hoofdpijn en andere pijnklachten kan paracetamol verlichting geven. Wilt u juist vrijer kunnen ademen bij een verstopte neus? Dan is Vaporub een geschikt middel. Dit zonder recept verkrijgbare zelfzorgmiddel is op diverse manieren te gebruiken. Zo kunt u Vaporub bijvoorbeeld op de borst smeren, maar ook is dit middel te gebruiken als toevoeging van een stoombad.
Voor sommige producten kan de levering iets vertraagd zijn (zoals AED's en brandblussers), dit zal dan ook op de productpagina aangegeven zijn. Mocht u hier vragen over hebben, kunt u altijd contact opnemen met klantenservice@ehbo-koffer.be
Bedrijven kunnen eenvoudig per factuur bij ons bestellen. Wanneer u de bedrijfsnaam invult, krijgt u automatisch de optie om per factuur te betalen. Wij verzenden de bestelling direct, u betaalt de factuur achteraf (binnen 30 dagen). U zal de factuur automatisch per email ontvangen nadat uw volledige bestelling verzonden is. U kunt dan ook de factuur downloaden vanuit uw mijn account omgeving.
Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Let op: Alle artikelen met een houdbaarheidsdatum (steriele verbandmiddelen, medicatie etc.) moeten binnen 8 dagen na ontvangst retour gestuurd worden, anders kunnen wij dit niet meer accepteren.Wij vragen u om voor het retourneren altijd eerst contact met ons op te nemen via klantenservice@ehbo-koffer.be. Wij sturen u de retourinstructies door per mail, de retourkosten worden uiteraard vergoed indien de fout aan onze kant ligt.
Alleen als het pakket nog niet verzonden is dan kunnen wij uw adres nog aanpassen. Om ervoor te zorgen dat we het adres tijdig aanpassen, kunt u ons het beste bellen via 033-3030860 (op werkdagen tussen 08:30 – 17:00 uur bereikbaar).