Flauwvallen kan gebeuren als er te weinig zuurstof en voedingsstoffen naar de hersenen gaan. Hierdoor stroomt er tijdelijk onvoldoende bloed naar de hersenen. Bij flauwvallen komt iemand horizontaal terecht en dat is precies de functie van flauwvallen, want zo kan er weer voldoende bloed naar de hersenen stromen. Het is dus een soort zelfbescherming van het lichaam.
Hoe kunt u iemand helpen bij flauwvallen?
Bij flauwvallen voelt het slachtoffer zich meestal eerst wat licht en duizelig in het hoofd. U kunt iemand helpen door de benen iets hoger dan het hoofd te leggen, zodat het bloed gemakkelijker naar de hersenen kan stromen. Zorg voor frisse lucht en maak strakke kleding los. Meestal komt men vrij snel weer bij. Is dit niet het geval, bel dan het alarmnummer.
Flauwvallen kan voorkomen door oververhitting. Als er sprake is van extreme warmte, dan kan het slachtoffer een reddingsdeken aangeboden worden. Bent u op zoek naar verkoelingsproducten, zoals Rowo sportgel, klik dan hier.
Voor sommige producten kan de levering iets vertraagd zijn (zoals AED's en brandblussers), dit zal dan ook op de productpagina aangegeven zijn. Mocht u hier vragen over hebben, kunt u altijd contact opnemen met klantenservice@ehbo-koffer.be
Bedrijven kunnen eenvoudig per factuur bij ons bestellen. Wanneer u de bedrijfsnaam invult, krijgt u automatisch de optie om per factuur te betalen. Wij verzenden de bestelling direct, u betaalt de factuur achteraf (binnen 30 dagen). U zal de factuur automatisch per email ontvangen nadat uw volledige bestelling verzonden is. U kunt dan ook de factuur downloaden vanuit uw mijn account omgeving.
Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Let op: Alle artikelen met een houdbaarheidsdatum (steriele verbandmiddelen, medicatie etc.) moeten binnen 8 dagen na ontvangst retour gestuurd worden, anders kunnen wij dit niet meer accepteren.Wij vragen u om voor het retourneren altijd eerst contact met ons op te nemen via klantenservice@ehbo-koffer.be. Wij sturen u de retourinstructies door per mail, de retourkosten worden uiteraard vergoed indien de fout aan onze kant ligt.
Alleen als het pakket nog niet verzonden is dan kunnen wij uw adres nog aanpassen. Om ervoor te zorgen dat we het adres tijdig aanpassen, kunt u ons het beste bellen via 033-3030860 (op werkdagen tussen 08:30 – 17:00 uur bereikbaar).