Klantenservice
Heeft u na het bezoeken van onze website nog vragen? Op deze pagina vindt u alle veelgestelde vragen over bestellen, betaling, levering en verzending, en retourneren & garantie. Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op via klantenservice@ehbo-koffer.be of via +31 (0) 33-303 0860
Uiteraard zijn wij ISO 9001 en ISO 14001 gecertificeerd.
1. Top 5 meest gestelde vragen
Nadat uw bestelling ons magazijn verlaat, sturen we u een Track & Tracé-link per e-mail, zodat u de levering van uw pakket kunt volgen.
TIP: We willen u graag aanraden om de DHL-app te downloaden. In de app ziet u welke pakketjes u kunt verwachten en waar die op dat moment zijn.
Indien u voor 15:00 uur bestelt op een werkdag, zal de bestelling de eerstvolgende werkdag geleverd worden* Ook wij ontkomen niet aan onverwacht grote bestellingen waardoor een product soms na het bestellen niet op voorraad blijkt te zijn. Het artikel zal dan nabesteld moeten worden. We zullen u dan zo snel mogelijk mailen met een update van de verwachte levertijd.
*Voor assemblage artikelen, zoals EHBO koffers en EHBO navullingen voor de koffers, geldt momenteel een langere levertijd.
Momenteel bedraagt de levertijd van deze artikelen 2 à 3 dagen.
Let op: Tijdens de feestdagen in Nederland kan de levering van uw bestelling vertraging oplopen. Dit kan veroorzaakt worden doordat onze leverancier gesloten is of omdat DHL die dag niet levert.
Voor onze zakelijke klanten is het mogelijk om op factuur te bestellen. Wanneer u de bedrijfsgegevens en het BTW nummer invult, krijgt u automatisch de optie om per factuur te betalen. Voor particulieren is het vaak mogelijk om met Klarna achteraf te betalen. U ontvangt per e-mail een digitale factuur van Klarna. U heeft vervolgens 30 dagen de tijd om de betaling via Klarna te voldoen. Via de Klarna app heeft u een volledig overzicht van de factuur of de betaling.
U kunt de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. U kunt alleen onbeschadigde en ongebruikte producten terugsturen in de originele verpakking.
Hygiëne producten kunnen bij een geopende verpakking niet retour gezonden worden.
Let op: Artikelen met een houdbaarheidsdatum (zoals steriele verbandmiddelen, medicatie, enz.) moeten binnen 8 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Anders kunnen wij de retourzending niet accepteren.
Wij vragen u om voor het retourneren altijd eerst contact met ons op te nemen via klantenservice@ehbo-koffer.be
Offertes maken wij alleen op voor grote bestellingen (vanaf €200). Vraag naar de mogelijkheden via ons offerteformulier of via klantenservice@ehbo-koffer.be
2. Bestelling
Bestellen is zeer eenvoudig:
U kunt gemakkelijk en snel via onze website bestellen. Voor het plaatsen van een bestelling is het niet nodig om een account aan te maken.
Lukt het niet om de bestelling online te plaatsen? Dan kunt u uw bestelling ook mailen naar klantenservice@ehbo-koffer.be
Wilt u een zakelijke bestelling plaatsen (vanaf +- €200) dan kunt u een inkoop order mailen naar onze sales afdeling via het offerteformulier of naar sales@ehbo-koffer.be
Zodra de bestelling is voltooid, kunnen er helaas geen producten meer toe worden gevoegd aan de bestelling. In de meeste gevallen is het mogelijk om de bestelling meteen te annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen met de juiste producten. Hiervoor kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen.
Wij kunnen checken of wij de bestelling nog kunnen annuleren.
Soms kan het voorkomen dat e-mails in de spam belanden. Check daarom altijd eerst even of de bevestigingsmail daarin zit.
Vind u de bevestiging niet in de spam? Dan kan het zijn dat er een spelfout in gemaakt in het e-mail adres of dat de order niet goed is doorgekomen.
Wij adviseren u dan contact op te nemen met klantenservice@ehbo-koffer.nl
Zodra de bestelling is aangemeld bij DHL, is het helaas niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren.
Wij streven er altijd naar om de hoogste service te leveren. Mocht uw bestelling onvolledig zijn, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@ehbo-koffer.be
Vergeet niet uw bestelnummer te vermelden zodat wij u sneller van dienst kunnen zijn.
*Op feestdagen zijn wij gesloten.
Let op: er dient binnen 14 dagen (nadat de track & trace code aangeeft dat het pakketje is bezorgd) een onderzoek gestart te worden.
3. Betaling en facturen
Voor onze zakelijke klanten is het mogelijk om op factuur te bestellen. Wanneer u de bedrijfsgegevens en het BTW nummer invult, krijgt u automatisch de optie om per factuur te betalen. Voor particulieren is het vaak mogelijk om met Klarna achteraf te betalen. U ontvangt per e-mail een digitale factuur van Klarna. U heeft vervolgens 30 dagen de tijd om de betaling via Klarna te voldoen. Via de Klarna app heeft u een volledig overzicht van de factuur of de betaling..
U kunt betalen via:
- Factuur (enkel voor bedrijven)
- I-DEAL
- PayPal
- Bancontact
- Mister Cash
- Belfius Direct net
- KBC/CBC
- Creditcard
Zodra uw bestelling is verzonden vanuit ons magazijn, wordt de factuur automatisch gegenereerd en binnen 24 uur per e-mail naar het opgegeven e-mailadres gestuurd. Als u de factuur niet binnen een redelijke termijn na verzending van uw bestelling hebt ontvangen, controleer dan uw spam- of junkmap in uw mailbox. Als u de factuur nog steeds niet kunt vinden, neem dan gerust contact met ons op.
Mocht u een betalingsherinnering ontvangen terwijl de factuur al betaald is, dan mag u contact met ons opnemen via klantenservice@ehbo-koffer.be
Om u zo snel mogelijk verder te kunnen helpen vragen wij u een overzicht van de betaling mee te sturen.
Nadat uw bestelling ons magazijn heeft verlaten, zult u de factuur per e-mail ontvangen. Indien dit niet het geval is of u bent de factuur kwijt, kijk dan ook even in uw ongewenste email. Heeft u een account? Dan kunt u de factuur in uw account terug vinden.
Wij kunnen de gegevens op een factuur éénmalig aanpassen. Voor het aanpassen van de factuur mag u mailen naar klantenservice@ehbo-koffer.be
Vermeld in de mail het factuurnummer en de gewenste gegevens. Wij sturen u dan zo snel mogelijk de aangepaste factuur.
Laat u het ons ook gelijk weten als de factuur gegevens in ons systeem aangepast moeten worden?
3A. Klarna
Klarna is een externe betalingsdienst waarmee u uw aankopen achteraf kunt betalen. Je betaald pas voor uw aankoop nadat je het hebt ontvangen.
Als je voor het eerst kiest voor een betaling met Klarna wordt je doorgeleid naar hun pagina. Hierop vul je jouw gegevens in. Klarna voert vervolgens een snelle krediet controle uit en beoordeelt of je in aanmerking komt voor de achteraf betaaloptie. Dit gebeurt vaak in enkele seconden en is gebaseerd op verschillende factoren zoals je kredietgeschiedenis.
Het heeft geen invloed op je kredietwaardigheid, aangezien Klarna een soft check uitvoert. Mocht je echter niet op tijd betalen in Klarna kan dit wel invloed hebben op je kredietgeschiedenis waardoor je in de toekomst wellicht minder makkelijk kan bestellen op Klarna.
Mocht je na de eerste bestelling vaker willen betalen met Klarna, kan het hierna door middel van één klik met je Klarna account.
Als je betaling is goedgekeurd krijgt je een factuur van Klarna met de betaalgegevens. Je bestelling wordt verzonden en de factuur moet je voor de afgesproken tijd betalen. Deze kun je betalen via de Klarna-app of door in te loggen op de Klarna website.
Let op: Je betaalt dus via de factuur van Klarna, je hoeft niets naar ons over te maken.
Op de factuur die je van ons krijgt staat vermeld dat de betaling al is voldaan door Klarna namens jou. Je dient het bedrag nog wel aan Klarna te betalen volgens de instructies op hun factuur.
Mocht je het bedrag toch per ongeluk naar ons hebben overgemaakt, dan zullen we het zo snel mogelijk terugbetalen. Dit zal binnen 2-5 werkdagen weer op je rekening staan. Je zult vervolgens zelf het bedrag aan Klarna moeten betalen. Dit kunnen wij helaas niet voor je doen
4. Levering en verzending
Indien u voor 14:00 uur bestelt op een werkdag, zal het de eerstvolgende werkdag geleverd worden* Ook wij ontkomen niet aan onverwacht grote bestellingen waardoor een product soms na het bestellen niet op voorraad blijkt te zijn. Het artikel zal dan nabesteld moeten worden, waardoor de bestelling vertraagt. We zullen u dan zo snel mogelijk mailen met een update van de verwachte levertijd.
Let op: Tijdens de feestdagen in Nederland kan de levering van uw bestelling vertraging oplopen. Dit kan veroorzaakt worden doordat onze leverancier gesloten is of omdat DHL die dag niet levert.
Sommige productcategorieën (zoals AED’s of brandblussers) hebben een iets langere levertijd hebben.
De langere levertijd van deze artikelen wordt veroorzaakt door de uitgebreide kwaliteitskeuringen die de artikelen ondergaan voordat deze verzonden mogen worden.
De Track & Tracé link wordt automatisch via de mail verzonden naar het e-mail adres dat ingevoerd is tijdens het plaatsen van de bestelling.
Als u via een account hebt besteld, vind u de Track & Tracé ook daar. Als u nog geen Track & Tracé hebt ontvangen, kan het zijn dat uw bestelling nog niet verzonden is.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Helaas kunnen wij niet inzien wanneer DHL uw bestelling precies zal leveren. Voor informatie over de levering van de bestelling raden wij u aan de Track & Tracé code die u via de mail heeft ontvangen te openen. Onze klantenservice heeft geen extra informatie dan de gegevens die hier in staan.
TIP: We willen u graag aanraden om de DHL-app te downloaden. In de app zie u welke pakketjes u kunt verwachten en waar die op dat moment zijn.
Het is helaas niet mogelijk om zelf een bezorg dag, bezorgtijd of vervoerder te kiezen. Wij werken samen met DHL, die uw bestelling afhandelt. Voor informatie over bezorging en bezorgtijd verwijzen wij u naar de Track & Tracé email die u heeft ontvangen.
TIP: We willen u graag aanraden om de DHL-app te downloaden. In de app zie u welke pakketjes u kunt verwachten en waar die op dat moment zijn.
Op EHBO-koffer.nl gelden de volgende verzendkosten:
- Gratis verzending voor bestellingen boven € 50,-(excl.btw)
- Slechts € 6,95 voor bestellingen onder € 50,- (excl.btw) (NL & BE)
Let op: alle vermelde prijzen op onze website zijn exclusief BTW. Bijna al het EHBO-materiaal is 6% BTW. De BTW wordt tijdens het afrekenen toegevoegd. - Voor Belgische klanten wordt geen BTW berekend indien het BTW-nummer wordt opgegeven in het afrekenproces.
Alléén als het pakket nog niet vanuit het magazijn verzonden is dan kunnen wij het adres nog aanpassen.
Om ervoor te zorgen dat we het adres tijdig aanpassen, kunt ons het beste bellen via 033-3030860 (op werkdagen tussen 08:30 – 17:00 uur bereikbaar).
In het geval dat uw bestelling al verzonden is dan kunt u in de meeste gevallen via de Track & Tracé die u heeft ontvangen het adres aanpassen.
Pakketten kunnen niet naar een postbus, of afhaalpunt verzonden worden. Wij bieden wel de mogelijkheid jouw bestelling te verzenden naar een ander adres, afwijkend van het factuuradres. Je kunt dat aangeven bij het invullen van je adresgegevens.
We raden het ook aan om de DHL app te downloaden op je mobiel om gemakkelijk je bestelling te wijzigen.
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling op te halen.
Ons adres is géén bezoek- of retouradres. Wij versturen vanuit ons magazijn in Noord-Brabant.
5. Retour en garantie
LET OP: U kunt de bestelling niet terugsturen naar ons kantoor in Leusden. Ons logistiek centrum zit in Brabant. Indien u de de bestelling wil retourneren, stuur ons dan een e-mail en wij voorzien u van de retourinstructies/adres
Mocht een product in uw bestelling niet in orde zijn, dan vragen wij u een duidelijke foto te maken van de beschadiging en deze samen met uw bestelnummer naar ons te mailen. Wij komen dan uiteraard met een passende oplossing!
Wil je de bestelling retourneren? Dit kan gemakkelijk via www.returnmyproducts.com. Retourneren kan binnen 14 dagen ná ontvangst van de bestelling.
Let op: Alle artikelen met een houdbaarheidsdatum (steriele verbandmiddelen, medicatie etc.) moeten binnen 8 dagen na ontvangst retour gestuurd worden, anders kunnen wij dit niet meer accepteren.
In principe kunt u alle artikelen retourneren. U kan het artikel niet retourneren wanneer;
– De verpakking van het artikel geopend is (verbandrolletjes, zwachtels, pleisters ect.)
– De verzegeling van het artikel verbroken is (oogspoelflessen, ampullen, medicatie, brandblussers, ect.)
– Het Hygiënische artikelen zijn (mondmaskers, handschoenen, thermometers, ect.)
– Het steriele artikelen betreft die langer dan 8 dagen in bezit zijn (zie retourvoorwaarden)
Wanneer u zelf besluit de bestelling te retourneren, zijn de retourkosten voor eigen rekening. Wij vergoeden de kosten voor het retourneren wanneer de fout aan onze kant ligt.
Wij adviseren u altijd het verzendbewijs te bewaren tot uw retourzending volledig verwerkt is.
Neem voor het retourneren altijd eerst contact met ons op via klantenservice@ehbo-koffer.be.
6. Overige vragen
Het controleren en navullen van uw EHBO-koffers kan veel tijd in beslag nemen, wij helpen u hier graag bij. Lees meer over het controleren van EHBO-koffers.
LET OP: wij controleren in België alleen EHBO-koffers, brandblussers en AED’s in het gebied tussen Antwerpen, Hasselt en Maastricht.
Toch liever zelf uw EHBO-koffers controleren? Maak dan gebruik van onze handige checklist.
Voor het vinden van de juiste koffer kunt u gebruik maken van onze Keuzehulp EHBO
Komt u er nog steeds niet helemaal uit, of wilt u specifiek advies over uw bedrijf of organisatie? Neem dan gerust contact met ons op via klantenservice@ehbo-koffer.be.
Voor snel advies kunt u ook met ons chatten!
Dat kan zeker! Op onze website vind u meerdere navullingen voor verschillende koffers.
U vind de navullingen hier >> Complete inhoud/navulling
Mocht het onverhoopt voorkomen dat de sluiting of verbinding clip van de EHBO-koffer kapot is gegaan, verzoeken wij u om een foto van het onderdeel te mailen naar klantenservice@ehbo-koffer.be onder vermelding van uw gegevens en (indien beschikbaar) het bestelnummer van de koffer.
Het is voor ons belangrijk om te weten om welk model koffer het precies gaat.
Let op: wij kunnen alleen onderdelen na bestellen indien de koffer bij EHBO-koffer.be is gekocht.
Een goede EHBO koffer binnen het bedrijf is ontzettend belangrijk. Of het nu gaat om het verzorgen van een kleine wond of het helpen bij mogelijk levensbedreigend letsel. Daarom wilt u er zeker van zijn dat de inhoud van de EHBO koffer compleet is en aan alle eisen voldoet. Dat wilt u niet alleen: dat moet ook, want het is een wettelijke verplichting.
EHBO koffers worden vaak regelmatig gebruikt. U bent als bedrijf zelf verantwoordelijk voor het tijdig en volledig aanvullen van artikelen. Maar ook wanneer EHBO koffers niet worden gebruikt, is een keuring verplicht. Juist in die gevallen is het belangrijk. Mocht bij de keuring blijken dat er problemen zijn of dat artikelen niet meer te gebruiken zijn, dan kunnen deze artikelen of de koffer direct worden vervangen.
.
In een EHBO-koffer zitten steriele en niet-steriele verbandmiddelen. Steriele verbandmiddelen zijn steriel en per stuk vaak vacuüm verpakt, dit betekent dat deze hygiënisch en bacterievrij zijn (ziekenhuizen maken bijvoorbeeld veel gebruik van steriele producten, om infecties bij patiënten te voorkomen). Vanuit de fabrikant krijgen de steriele verbandmiddelen een uiterste houdbaarheidsdatum mee. Deze staan ook op de verpakking vermeld achter THT.
Steriele verbandmiddelen kan je makkelijk herkennen aan de wit-rode verpakkingen en zijn bij ons gemiddeld 4 jaar houdbaar (dit kan per producent verschillen).
Alle overige verpakkingen zijn niet-steriele verbandmiddelen. Het is verplicht om hier een productie datum op te zetten.
LET OP: dit is dus geen houdbaarheid datum en staat ook geen THT voor, maar een fabrieks-teken.
- E-mailadres: klantenservice@ehbo-koffer.be.
- E-mailadres sales: Sales@ehbo-koffer.be
- Telefoonnummer: (+31) 033-303 0860, op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:00.
- Rekening nr: NL93 RABO 0377 9609 t.a.v. EHBO-koffer.be
- BTW-nummer: NL 8589.73.054.
- KvK: 72070412.
- Adres: EHBO-koffer.nl, Hamersveldseweg 65 3833 GL Leusden.
Let op:, dit is geen bezoek- of retouradres. Wij versturen vanuit ons magazijn in Noord-Brabant.