EHBO-koffer voor kantoor

Voor uw zoekopdracht adviseren wij onze EHBO-koffer A of EHBO-koffer B deze is speciaal samengesteld om bij de meest voorkomende ongelukken te helpen.

Op deze pagina vindt u alle informatie over de EHBO-koffer A & B en de EHBO-wetgeving. Heeft u hier nog vragen over? Mail dan naar klantenservice@ehbo-koffer.be.

Waar wilt u meer over weten?

    EHBO-koffer A

    EHBO-koffer A

    Deze zeer uitgebreide EHBO-koffer A is de meest verkochte EHBO-koffer. Hij is geschikt voor de meeste bedrijven, scholen en verenigingen. Afmetingen: 44,5 x 32 x 15 cm

    62,51
    incl. 9% btw
    Bekijk product
    In winkelwagen
    EHBO-koffer B

    EHBO-koffer B

    De EHBO-koffer B bevat alle benodigde artikelen voor een kleine organisatie of vereniging. Tot 25 personen is dit een perfecte koffer. Afmetingen: 32 x 22 x 13 cm

    48,51
    incl. 9% btw
    Bekijk product
    In winkelwagen

Algemene regelgeving

Het is wettelijk vastgesteld in de ARBOwet dat elk kantoor over een EHBO voorziening moet beschikken. Deze voorziening moet compleet zijn en regelmatig gecheckt worden. Wat deze voorziening inhoud, is per situatie verschillend. Lees hieronder wat dit voor uw situatie betekent.

Heeft u toch nog vragen? Mail dan naar klantenservice@ehbo-koffer.be.

Waarom deze EHBO-koffer

Koffer A en B zijn de meest complete koffers die wij bieden. Hier zitten alle basis producten in die in een kantoor eventueel nodig zouden kunnen zijn. De koffers zijn samengesteld volgens de richtlijnen van het Oranje Kruis.

De koffer is ook door iedereen te gebruiken. Elk bedrijf is verplicht om een BHV’er in dienst te hebben, maar het kan natuurlijk voorkomen dat een andere werknemer sneller ter plaatse is bij het ongeval, of dat het gaat om een klein ongelukje waar geen BHV’er aan te pas hoeft te komen. Dan is het wel handig dat iedereen weet hoe de koffer voor op kantoor gebruikt kan worden. Bij de koffer zit daarom een kleurenwijzer geleverd. Deze wijzer biedt hulp bij het juist behandelen van de wond.

De koffer is gemakkelijk uit te klappen en is voorzien van doorzichtige platen, dit voorkomt dat de inhoud gaat schuiven. Door deze vakjes is de koffer overzichtelijk en kunt u zo snel mogelijk de juiste producten vinden.

Verbandtrommel kantoor


Hoeveel EHBO-koffers heb ik nodig?

Elk bedrijf is op te delen in ‘units’. Een unit is een aparte ruimte/afdeling en elke unit heeft een eigen EHBO-koffer nodig. Stel dat uw kantoor een gemeenschappelijke ruimte een keuken heeft, dan hoort er op alle twee de plekken een EHBO-koffer aanwezig zijn.

EHBO-regels

  • 1 koffer per unit – Per unit (aparte ruimtes, gebouwen of verdiepingen) wordt 1 EHBO-koffer geadviseerd.
  • Bereikbaarheid – Koffers moeten binnen een unit binnen 30 seconden te bereiken zijn en op ooghoogte hangen.
  • Controle – Controleer de koffer elk half jaar. Na gebruik moet deze zo snel mogelijk weer aangevuld worden.  

Wij geven u hier een advies, maar wellicht is er noodzaak voor meer artikelen. U dient zelf in te schatten welke artikelen er in uw situatie nodig kunnen zijn. Voorbeelden hiervan zijn oogspoeling, brandwonden kompressen, pleisters of bijvoorbeeld coldpacks.  

Waarom bij EHBO-koffer.be bestellen?

  • Altijd het juiste advies voor elke branche
  • Voor deze verbanddoos geldt een gratis levering
  • Voor 15:00 uur besteld, morgen bezorgd
  • Bedrijven kunnen ook achteraf betalen per factuur
  • Snelle en vakkundige klantenservice 

Inhoud van de EHBO-koffer

Inhoud EHBO-koffer A

Afmetingen:44,5 x 32 x 15 cm. Inclusief wandbevestiging.

Voor het overzicht hebben we de koffer ingedeeld in EHBO-artikelen en Verbandartikelen:

Algemene EHBO-artikelen

1 x Allesknipper
1 x Gepoederde vinyl handschoenen (per paar)
1 x Hechtpleister 2,5 cm x 5 m
1 x Kleurenwijzer
3 x Mitella
1 x Plastic tekenpincet
1 x Pleister assortiment (30 stuks)
1 x Reddingsdeken goud zilver
1 x Reinigingsalcohol (desinfectant) 30 ml
1 x Safe kiss beademingsdoekje
1 x Splinterpincet 8 cm RVS
2 x Veiligheidsspelden (3 stuks)

Algemene verbandsartikelen

1 x Hechtstrips 3 mm x 75 mm (5 stuks)
2 x Hydrofiel zwachtel 6 cm x 4 m
2 x Hydrofiel zwachtel 8 cm x 4 m
10 x Gaaskompres steriel 10 cm x 10 cm
10 x Gaaskompres steriel 5 cm x 5 cm
16 x Gaaskompres steriel 5 cm x 7,5 cm (1/16)
2 x Metalline kompres 10 cm x 12 cm
2 x Metalline kompres 8 cm x 10 cm
4 x Snelverband 6 cm x 8 cm gerold (nr. 1)
2 x Snelverband 8 cm x 10 cm gerold (nr. 2)
1 x Snelverband 10 cm x 12 cm gerold (nr. 3)
2 x Universeel (steun)windsel 10 cm x 5 m
2 x Universeel (steun)windsel 8 cm x 5 m
1 x Vingerbob wit (5 stuks)
2 x Wondsnelverband 6 cm x 8 cm plat model

 

Inhoud EHBO-koffer B

Afmetingen: 32 x 22 x 13 cm

Algemene EHBO-artikelen

1 x Allesknipper
1 x Gepoederde vinyl handschoenen (per paar)
1 x Hechtpleister 2,5 cm x 5 m
1 x Kleurenwijzer
1 x Mitella
1 x Pleister assortiment (30 stuks)
1 x Reddingsdeken goud zilver
1 x Reinigingsalcohol (desinfectant) 10 ml
1 x Safe kiss beademingsdoekje
1 x Splinterpincet 8 cm RVS
1 x Veiligheidsspelden (3 stuks)

Algemene verbandsartikelen

1 x Hechtstrips 3 mm x 75 mm (5 stuks)
2 x Hydrofiel zwachtel 6 cm x 4 m
10 x Gaaskompres steriel 5 cm x 5 cm
16 x Gaaskompres steriel 5 cm x 7,5 cm (1/16)
2 x Metalline kompres 8 cm x 10 cm
4 x Snelverband 6 cm x 8 cm gerold (nr. 1)
2 x Snelverband 8 cm x 10 cm gerold (nr. 2)
1 x Universeel (steun)windsel 6 cm x 5 m
1 x Universeel (steun)windsel 8 cm x 5 m
1 x Vingerbob wit (5 stuks)
2 x Wondsnelverband 6 cm x 8 cm plat model

 

Andere geadviseerde producten

Als aanvulling op de EHBO-koffers op kantoor raden wij ook de volgende EHBO-producten aan:


Offerte aanvragen

✅ Wilt u een offerte aanvragen? Dit kan vanaf 5 EHBO-koffers. Voor lagere aantallen koffers (< 5) geldt over het algemeen geen aangepaste prijs. Vul hiervoor het formulier hieronder in en geef zo goed mogelijk aan wat u in de offerte wilt zien.

Uw naam

Uw e-mailadres

Onderwerp

Welke producten wilt u in uw offerte?

Het advies op deze pagina is onder andere geschikt voor:

  • Kantoor
  • Bureau
  • Receptie
  • Advocaten
  • Woningbouw
  • Administratie
  • Callcenter
  • Reclamebureau
  • Advocatenkantoor
  • Adviesbureau
  • Notariaat

  • Fiscaliteit
  • Architectenbureau
  • Juristenkantoor
  • Accountantskantoor
  • Assurantiekantoor
  • Verzekeringskantoor
  • Verkoopbureau
  • Drukker
  • Uitgeverij
  • Bureauwerk
  • Ingenieursbureau